Twoje Słowo jest lampą...


    Nie wiem czy też tak macie, kiedy czytacie Pismo Święte, że jakieś Słowo z wami chodzi,  dotyka  was i nie daje spokoju, wraca  kilkakrotnie lub wydaje wam się, że właśnie otrzymaliście odpowiedź na swoje pytania i wątpliwości. 

  Lubię czytać Słowo Boże, przeznaczone na dany dzień do czytań mszalnych i ostatnio zdarzyło mi się, że ze mną  chodzi Słowo z piątkowego czytania:  
  Chrystus jest obrazem Boga niewidzialnego - pierworodnym wobec każdego stworzenia,  bo w Nim zostało wszystko stworzone (....) On jest przed wszystkim i wszystko w Nim ma istnienie (...) Zechciał bowiem Bóg, aby w Nim zamieszkała cała pełnia. Kol 1,(15-19). 

  Nagle oczywiste  staje się jasne i zostaje odkryty cały horyzont.
 Jest bowiem odblaskiem wieczystej światłości, zwierciadłem bez skazy działania Boga, obrazem Jego dobroci Mdr 7, 26 

  Czytam i czytam powtarzam i powtarzam, myślę, jestem, nic dodać nic ująć. 
Jaki jest Bóg? Taki jak Jezus, bo w Nim  zamieszkała cała pełnia. 

Czy  Jezus jest surowy, czy jest skory do gniewu, sądu i potępienia, czy jest naiwny w swej dobroci ? Jezus jest obrazem dobroci Boga. Wszystko w Nim ma istnienie...

 Czy znamy Jezusa, co o nim wiemy otrzaskani z religią i pobożnością, przekonani, że  słyszeliśmy już to sto razy?

 Panie:  Twoje Słowo jest lampą dla moich stóp i światłem na mojej ścieżce. Ps 119,105

Komentarze

  1. Właśni, słyszeliśmy tysiące razy i niby wszystko znamy, a ziarno nie kiełkuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jest tajemnica, jak bardzo możemy być głusi i nie słyszeć wezwań Bożych.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Nie wiem czy też tak macie...? Ano, mamy!:)m.

    "Miłość nie wyrządza zła bliźniemu." (Rz 13,10)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe dlaczego ktoś woli pozostawać Anonimem a nie podpisuje się imieniem.

      Usuń
    2. Z zawodu jestem x, a z zamiłowania pustelnikiem, ten rozdźwięk sprawia, że wolę pozostawać w cieniu. To nie jedyny powód, ale o tym może innym razem :)

      Usuń
    3. ..ciekawe jest również i to, że znalazł się Ktoś, kto chce poznać moje prawdziwe imię, tj. osobę, a nie tylko osobnika z anonimowego stada?

      Usuń
    4. "anonimowe stado" nie jest czymś pejoratywnym, w stadzie człowiek czuje się bezpiecznie, ale widzę że Jezus uzdrawia wyciągając delikwenta z uschłą ręką na środek.

      Usuń
  3. Tak, to zdanie streszcza Dekalog, a nadto pozwala zrozumieć co leży u podłoża 10 przykazań, że to nie bezduszne prawo, ale sama esencja Bożej troski o człowieka, o ludzkość.../m.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre Anonimy rozpoznaję po stylu pisania ale wolałabym, osoby rozpoznawać po imieniu.Pozdrawiam

      Usuń
    2. Dziękuję, to miłe :)

      Usuń
  4. "Nie wyście Mnie wybrali, ale Ja was wybrałem..."

    OdpowiedzUsuń
  5. "Kto mówi prawdę w swym sercu i dotrzyma przysięgi dla siebie niekorzystnej", te słowa pochodzące z Ps 15 są "światłem dla moich stóp", choć to wcale nie oznacza, że się nie potykam, że nie upadam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówić prawdę w swoim sercu....Piękne. W życiu chyba nie chodzi o to, aby nie upadać ale aby mówić prawdę w swoim sercu....Zawsze...Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Dziękuję. Mówić sobie prawdę nie jest łatwo, lecz gdy w swoim sercu znajdziemy miejsce dla Matki, która wszystko rozumie to z pewnością nie pogrążymy się w rozpaczy.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Co to znaczy być Dzieckiem Boga?

Czy Pan Bóg działa moim życiu?

Czy możliwe jest życie w czystości?