Przejdź do głównej zawartości

Czas urlopu

   Czas wakacyjny to dobry czas na  jakieś podsumowanie i refleksję, dystans do codzienności, bo chociaż słońca mało, to i tak jest bardzo gorąco, bo wszyscy żyjemy polityką i trudno od niej uciec.

 Trudno uciec od polityki, od problemów bliskich  z którymi spotykamy się przy okazji różnych spotkań urlopowych, gdzie na co dzień nas nie ma .

  Czasami  w czasie urlopu dowiadujemy się o sobie, że nie umiemy odpoczywać i ciągle nas coś w środku pogania i niepokoi, potrzeba czasu aby zwolnić.

 Pośród ważnych spraw, które się dzieją i ludzi, którzy liczą na nas, uczę się marnować czas.

 Aby wrócić do codziennej rzeczywistości, ze spojrzeniem bardziej spokojnym i wyważonym i
 odpowiednim rzeczom, właściwe nadawać znaczenie.

  Dobry czas, czas  powrotu do siebie.

Przepiękna piosenka. Jeśli ktoś nie rozumie tekstu jest w komentarzu Anonima.



Komentarze

  1. Dobry, wartościowy wypoczynek jest trudną sztuką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, bardzo trudny ale konieczny.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. https://www.youtube.com/watch?v=UuhYZrn4flo

    "Zamieszkujesz w piosenkach które śpiewamy
    wznoszą się ku Niebu
    unoszą się by sięgać Twojego serca
    Twojego serca
    nasze pieśni pochwalne wypełniają przestrzeń
    pomiędzy naszą słabością i wszystkim tym czym Ty jesteś
    jesteś opiekunem mojego serca

    i jestem niespokojna
    jestem niespokojna
    dopóki nie spocznę w Tobie
    (och, Boże, chcę znajdywać odpoczynek w Tobie)

    och, Ty przemawiasz teraz bo moja dusza słucha
    powiedz że to Ty mnie uratowałeś
    wyszepcz w ciemności
    w mroku
    bo wiem że jesteś czymś więcej niż moim odkupieniem
    bez Ciebie jestem zrozpaczona
    powiedz mi kim jesteś
    jesteś stróżem mojego serca

    uspokój i ucisz moje serce
    przytul mnie blisko do siebie
    pozwól mi usłyszeć spokojny cichy głos
    niech on staje się coraz bardziej donośny
    niech on unosi się
    przemieniając się w okrzyk
    w głośne wołanie

    jestem niespokojna dopóki nie spocznę w Tobie"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimie, kimkolwiek jesteś, dziękuję za ten przetłumaczony tekst.Przepiękna piosenka.Słucham i słucham.

      Usuń
  4. dla mnie czas urlopu to taka dluuuuga niedziela - uwielbiam ten stan i jak to w niedziele mam wiecej czasu dla Boga, bliskich i dla siebie /a tego ostatniego ucze sie dopiero bo przy wielodzietnej rodzinie wiadomo ze dla siebie w ogole go nie mialam/ w tym roku wybieramy sie w Karkonosze i wiem ze to bedzie niezapomniana wyprawa. poadrawiam Siostre i zycze superniastego wypoczynku, Wandzior

    OdpowiedzUsuń
  5. Wandziu,serdecznie dziękuję za piękne komentarze.To bardzo cenne. Zawsze zachwyca mnie jak wiele możemy od siebie się uczyć.Podziwiam wielodzietne rodziny,ponieważ to zawsze wiąże się z ogromnym trudem. Życzę Ci udanego urlopu, Karkonosze są piękne. Czy prowadzisz bloga?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie Siostro - bloga nie prowadze chociaz swego czasu synowie bardzo do tego mnie zachecali, ale b.sie ciesze ze trafilam tutaj gdzie tyle milosci Bozych mysli , ludzkich doswiadczen, pisz Siostro w miare mozliwosci czesto a ja bede Cie odwiedzac, Wandzior

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Oddać życie Bogu

Czasami oglądam w internecie Siostry tańczące, śpiewające, grające, elokwentne i wykształcone, zazwyczaj są to młode i piękne kobiety, myślę wtedy, że chcemy pokazać nasze życie, jako atrakcyjne, jakbyśmy chcieli udowodnić światu, że nie tylko  jesteśmy normalne ale też piękne i utalentowane, że niczym się nie różnimy od kobiet pozostających w świecie, po części to prawda. Siostry mojego pokolenia, z kolei, ukazywane są jako działaczki na rzecz potrzebujących, budujące domy, wychowawczynie, wykładowczynie lub feministki walczące o prawa kobiet i zakonnic, te ostatnie  bardziej  spoza Polski. Jednym słowem czyniące wielkie rzeczy dla Pana. Zmieniają się czasy i ludzie oraz środki wyrazu.
Jednak pod pewnymi względami człowiek się nie zmienia np. w pragnieniu i poszukiwaniu miłości, sensu, w tęsknocie za Bogiem. Czy dla młodych kobiet życie zakonne może być dzisiaj  atrakcyjne bez nadmiernego upiększania? Przecież na co dzień nie tańczymy, nie gramy na instrumentach, nie prowadzimy dys…

Urok młodości

Dawno mnie tu nie było, ufam, że czytelnicy nie odpłynęli, (hmm, te kilka osób, to prawdziwa przyjemność). Chociaż statystki stanęły, to dzielnie udaję, że nie zależy mi na nich...

 Byłam na wsi, jak na lato przystało. Na takiej niezwykłej wsi, w Górce Klasztornej, w Wielkopolsce. To  piękne miejsce z Matką Bożą, o które dbają Misjonarze Świętej Rodziny.  Spotkało się tam sto dwadzieścia młodych ludzi, którzy się modlili i rozmawiali o Bogu, o życiu, o tym w co wierzą, jak wierzą, niektórzy stawiali sobie pytania, jak lepiej i piękniej żyć, inni ładowali baterie na cały rok i było  też miejsce na wspólną zabawę. Myślę, że w dzisiejszych czasach bycie razem, rozmawianie, nawiązywanie relacji, wcale nie jest takie proste i trzeba zrobić spory wysiłek, aby ze sobą nawiązać kontakt werbalny, a nie internetowy.    Mimo wszechobecnego internetu, z uporem maniaka twierdzę, że człowiek dojrzewa przez żywą relację z drugim człowiekiem, twarzą w twarz, nie internetową, ucząc się drugiego, pr…

Przyjaźń jako sztuka

Dzisiaj będzie o relacjach kobiecych,bo małe i duże kobiety, potrzebują przyjaciółek. Mężatki, singielki i zakonnice, wydaje nam się, że przyjaciółka jest konieczna do życia i tylko ona potrafi nas zrozumieć, że będziemy jej mogły powierzyć całą złożoność swojego świata, że przyjaciółka okaże się antidotum na samotność i obcość w nim. Dość szybko kobiety zamężne, narzeczone orientują się, że chociaż kochają swoich mężczyzn, to jednak oni nie są w stanie ich zrozumieć do końca.     Myślę też, że potrzebujemy przyjaciółek, bo lubimy mówić, kiedy mówimy, myślimy i porządkujemy sobie rzeczywistość. Czasami mówimy: Nikt tak nie zrozumie kobiety, jak druga kobieta.Nie wiem czy zgodzicie się ze mną  Drogie Panie ale najczęściej rozmawiamy o tym co przeżywamy, ponieważ  świat uczuć, wydaje  się nam samym trudny do zrozumienia.   Okazuje się jednak, że z przyjaźnią to wcale nie jest tak prosto i wymaga ona wiele wysiłku aby była życiodajna, mądra i wolna.
 Odważę się powiedzieć, że nasze…