Radosne nawrócenie

      Zastanawia mnie to radosne oczekiwanie Adwentu...Bo przecież Adwent wzywa nas do nawrócenia w czytaniach Słowa Bożego... Jak się ma nawrócenie do radości?Bo co to znaczy nawrócić się?Jakby nie patrzeć, w sumie jestem porządnym,uczciwym człowiekiem,zasadniczo ciężko nie grzeszę...
Kiedyś zapytałam dzieci w przedszkolu ,,Jak myślicie co to znaczy nawrócić się?" Kuba,który sprawiał wrażenie, że nie słucha, nagle wykrzyknął : ,,Nawrócić się to znaczy wrócić ze ślepej ścieżki". Oniemiałam. Jak często wchodzę na ścieżki, które prowadzą do nikąd, moje wędrówki wewnętrzne i postępowanie zewnętrzne często jest ślepe, za często...W tych dniach, powraca do mnie to określenie Kuby.Ciągle na nowo usiłuję wracać ze swoich ślepych ścieżek, bo powrót  oznacza: wolność,pokój i radość,bliskie spotkanie z Panem, bo nawrócić się to stanąć sercem przy Panu, to chodzić w Jego Duchu, to zawierzać Mu swoje życie codziennie od początku.To radość, że Pan jest blisko.Z wdzięcznością czytam wezwanie Jana Chrzciciele zaczerpnięte z proroka Izajasza:,,Przygotujcie drogę  Pana, wyprostujcie Jego ścieżki "Mt3,3

                                                    Fra Angélico, Angel en adoración:
 
     


     

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Co to znaczy być Dzieckiem Boga?

Czy Pan Bóg działa moim życiu?

Czy możliwe jest życie w czystości?